Co to jest blog?

Wszystko na temat bloga.

Blog to miejsce, w którym można publikować materiały. Blog jest zwykle zbudowany wokół jednego lub kilku powiązanych ze sobą tematów. Paliwem dla bloga jest treść: filmy, zdjęcia i obrazy, artykuły, prezentacje itp. Głównym atutem bloga jest jego publiczność. Celem bloga jest gromadzenie ludzi wokół idei. Wpływ bloga mierzy się liczbą jego subskrybentów. Autorzy blogów decydują, jak najlepiej wykorzystać tę możliwość. Większość blogów jest wykorzystywana do sprzedaży usług i produktów, zarabiania na prowizjach partnerskich i reklamie, budowania marki osobistej, przekazywania określonych wartości i promowania idei oraz promowania projektów.

Kim są influencerzy?

Jaka jest różnica między blogami firmowymi, tematycznymi i osobistymi? Blogi osobiste są oparte na osobowości autora. Tematyczny – blog, który koncentruje się na konkretnym temacie, np. biznesie, sporcie, zdrowiu lub hobby. Korporacyjne – skoncentrowane wokół marki firmy.

Zapoznaj się z teorią.

Zrozumienie, jak działają blogi i jaki jest ich cel. Tworzenie bloga może być trudną podróżą. Zanim zaczniesz, upewnij się, że masz plan, cel i wskazówki. Wierzę, że we wszystkich działaniach należy działać szybko i aktywnie. Zmagam się też z perfekcjonizmem. Uważam jednak, że przygotowanie jest niezbędne, ponieważ oszczędza czas i pozwala być bardziej efektywnym podczas podróży. Na początek proponuję odpowiedzieć sobie na następujące pytania: Czym dokładnie jest blog? Jaki jest cel blogów? Co to jest marketing treści? Jakie rodzaje i formaty blogów będą najbardziej popularne w 2020 roku? Jaka jest różnica między blogami firmowymi, osobistymi i tematycznymi?

Określ, dlaczego prowadzisz bloga.

Jaki cel pomoże Ci to osiągnąć? Kto i jakie treści będzie tworzył? Choć drugi krok jest związany z przygotowaniem, to jednak trzeba jeszcze wykonać zadania praktyczne. Aby rozpocząć projekt i przeprowadzić burzę mózgów, dobrze jest spotkać się w jakimś przytulnym miejscu. Możecie stworzyć zespół, jeśli jeszcze go nie macie. Jednak po podzieleniu się swoimi pomysłami z kimś, kto zna Twoje przemyślenia i może zaoferować szczere opinie, rozważ zaproszenie innych do czytania Twojego bloga. Aby uzyskać wskazówki i pomysły dotyczące testów zderzeniowych, skontaktuj się z blogerami, którzy odnieśli sukces i prowadzą podobne blogi. Porozmawiaj z marketerem, który ma doświadczenie w tego typu projektach. Chętnie udzielamy konstruktywnej krytyki, wyrażamy obawy i dzielimy się swoimi pomysłami.

Zacznijmy od podstaw: Do czego ma służyć Twój blog?

Do dzielenia się wiedzą, sprzedaży produktów i usług, zarabiania na reklamach, wzmacniania marki osobistej czy budowania społeczności na określony temat? Jak zorganizujesz proces generowania przychodów, jeśli głównym celem jest zarabianie pieniędzy? Kto jest Twoim idealnym czytelnikiem? Twój idealny czytelnik. Jedno zdanie podsumowujące misję Twojego bloga. Jaka jest główna wartość, którą blog oferuje czytelnikom? Jakie są kluczowe tematy, wokół których będzie budowany blog? Każdy temat powinien być podzielony na wiele sekcji. Stwórz listę artykułów w określonych obszarach (15-20 pomysłów). Sprawdź, czy te tematy są popularne w wyszukiwarkach. Google jest jednym z przykładów. Jaki zespół będzie zaangażowany w uruchomienie serwisu? Ile czasu i pieniędzy potrzeba na stworzenie pierwszego etapu bloga? Wszystkie informacje powinny być zapisane na papierze lub w formie elektronicznej.

Leave a Comment