Jaką platformę do prowadzenia bloga wybrać?

Wybór platformy blogowej.

Korzystając z informacji zebranych w kroku 2, wybieramy format projektu i gatunek (o których dowiedzieliśmy się w kroku 1), a następnie wybieramy platformę, na której będzie prowadzony blog. Koszt uruchomienia i miesięczne wsparcie dla bloga prawie zawsze wynoszą 0 zł. Do założenia bloga na WordPressie potrzebna jest niewielka inwestycja. Będzie to równowartość 14 filiżanek kawy i 50 zł na rok. Promocja to drugi wydatek związany z prowadzeniem bloga. W zależności od wymagań inwestycyjnych platformy można podzielić na trzy rodzaje: Niewymagane  Konieczne (Instagram, Telegram, Facebook); Przyspiesz (kanał YouTube), blog WordPress); Niewymagające (WordPress). Bloga można promować bez inwestycji, ale to nie znaczy, że nie warto go promować. Wówczas jednak grono odbiorców będzie rosło, a autor będzie mógł skupić się na treści. Każdy rodzaj bloga można promować, korzystając z dodatkowych zasobów (publiczność na innych stronach, wydarzenia offline).

Wybierz własną domenę

Domena (lub nazwa strony) to unikalny adres strony internetowej w Internecie. Każda domena ma swoją własną historię w wyszukiwarkach. Proces rozpoczyna się, gdy wyszukiwarka po raz pierwszy zaindeksuje Twoją witrynę. Roboty natychmiast zaczynają wypełniać dokumentację domeny po jej odkryciu. Zawiera ono takie informacje, jak data urodzenia, wiek, strony z innych witryn zawierające odnośniki do niej, temat witryny, naruszenia w wyszukiwarkach itd. Ma to duży wpływ na promocję SEO. Ta dokumentacja tworzy reputację domeny w wyszukiwarkach. Tworzy reputację domeny w wyszukiwarce. Im więcej wiarygodnych zasobów zamieści do niej link, tym większa będzie jej wiarygodność, a witryna zajmie wyższą pozycję w wyszukiwaniach i uzyska większy ruch. Strony, które naruszają zasady (oszustwa, spam, manipulacje przy publikacjach itp.), będą usuwane z sieci. Jeśli okaże się, że witryna narusza jakiekolwiek zasady (oszustwo, spam, próby manipulacji przy wydaniu itp.), domena zostanie ograniczona. Spowoduje to obniżenie pozycji w zapytaniach i zmniejszenie ruchu na stronie. To jest to, co optymiści nazywają pesymizacją. Dokumentacja domeny będzie zawierała kilka uwag. Pierwsza zasada.

 

Jaką domenę warto kupić?

Ważne jest, aby zbadać historię domeny, zanim się na nią zdecydujesz. Być może pod tym adresem znajdowała się kiedyś strona, która została poddana filtrowi i straciła 99% ruchu. Zła historia utrudni promocję bloga z takiej domeny. Z czasem sytuacja się poprawi, ale może to wymagać dodatkowego wysiłku. Druga zasada. Pamiętaj, że Twój blog będzie się z czasem rozrastał, dlatego zadbaj o to, aby adres domeny był łatwy do przeliterowania i wymówienia. Trudno jest przenieść się na nową domenę, gdy blog nabierze rozpędu. Nowa domena – nowe dossier. Problem ten można częściowo rozwiązać, przekierowując 301 ze starej domeny z historią na nową. Nie gwarantuje to jednak, że podczas przeprowadzki nie będzie żadnych strat. Trzecia zasada. Trzecia zasada. Użyj domeny Polskiej. Najlepiej w odpowiednim obszarze promocji: „.pl” dla Polski, „.uk” dla UK i „.de” dla Niemiec. Możesz też obecnie korzystać z wielu nowych domen, takich jak „.info” czy „.blog”, ale będą one droższe. Wybór należy do Ciebie!

Leave a Comment